Opinii

Cum văd transportatorii români problema imigranților de pe ruta România – Marea Britanie

Transportatorii români se confruntă de ani de zile cu problema imigranților de pe ruta România – Marea Britanie. Și tot de ani de zile și este foarte cunoscută de autoritățile din întreaga Europă.

Din punctul meu de vedere, este o problemă care nu se dorește a fi rezolvată pentru că imigranții sunt de ani de zile la granița dintre Anglia și Franța. De ani buni de zile sunt tabere de imigranți la aceste granițe, care atacă tirurile și camioanele, care se bagă și distrug marfa, doar că nimeni nu le face nimic.

Autoritățile protejează la marginea autostrăzii, deși ele știu că pe câmpurile lor trăiesc mii de imigranți.

Eu am încercat să îmi protejez transportatorii, în sensul că le-am făcut instrucțiuni. Spre exemplu, le-am cerut să se oprească înainte de Bruxelles. Adică pe o rază de minim 200 km de graniță să nu se oprească. Recomandarea mea a fost să facă pauzele astfel încât, după ultima pauză, să ajungă într-o tură direct în port în zona securizată. Doar așa pot să evite cât de cât pericolele pe care le reprezintă imigranții.

Transportatorii români au un anumit „checklist”

Există un set de măsuri pe care le-au impus chiar britanicii. Adică un fel de „checklist”, iar fiecare șofer de camion sau tir trebuie să bifeze acele puncte.

Astfel că, fiecare șofer ar trebui să-și verifice la pauză de fiecare dată camionul. Toate cursele către Marea Britanie trebuie făcute cu sigiliul pus, cu cablul vamal. De asemenea, trebuie să verifice dacă este intact, dacă nu este tăiat acoperișul.

Nu toți șoferii pot bifa tot acest „checklist” pentru că unii chiar nu se pot urca pe propriul tir pentru a verifica acoperișul. Ideal ar fi să se facă.

Lucrul care este foarte trist este că dacă ești prins cu imigranți, chiar dacă ai trecut prin controlul francez, și ai intrat pe teritoriul englez ești amendat pentru că nu ai acea lista de bife și amendează compania.

Amenda este undeva la 2.000 de lire sterline pentru companie și pentru șofer, undeva la 600 de lire pentru fiecare imigrant cu care au fost descoperit în camion.

Au fost foarte multe companii care s-au închis din cauza imigranților și amenzilor pe care le-au luat pe seama integrității camioanelor.

Imigranții au mai multe drepturi decât transportatorii

O altă problemă gravă legată de imigranți este că, pe teritoriul francez, ei au mai multe drepturi decât un transportator. Știu un caz al unui șofer, coleg cu noi, care a încercat să se apere de un imigrant, într-un conflict, l-a lovit pe acesta și șoferut a fost arestat.

Dacă îi vezi, pur și simplu, îți vezi de treaba ta. Dacă ți se urcă în camion, chemi poliția să-i dea jos și cam atâta tot. Doar îi dă jos și îi lasă liberi.

Știu că existau suspiciuni că unii transportatori sau șoferi de camion și tir făceau parte din unele rețele de traficanți de imigranți. Din păcate, nu ai cum să verifici dacă proprii angajați sunt înregimentați în activități ilegale.

Din ce știm noi este o rată foarte mică a camioanelor afectate de imigranți, poate undeva la 1-2%. Dar noi Euro Team GB Spedition subcontractăm fiecare transport și fiecare subcontractor de-al nostrum răspunde pentru asta. Deci suntem exonerați de aceste riscuri. Pe mine ma interesează să ajungă cu marfa în regulă la destinație.

Statistici din transporturi transportatori romani imigranți

Dacă marfa nu mai ajunge în integritate la destinație, transportatorul este cel vinovat. Dar dacă au intrat în marfă și au distrus o parte din ea, clienții englezi refuză tot transportul. Aceștia îți cer să dezinfectezi camionul și nu mai acceptă produsele respective., iar aceasta se întoarce la client. Aici, de regulă, intervine asigurarea pentru a mai atenua din pierderile financiare.

Valoarea unui transport poate ajunge la milioane de euro

Valoarea unui transport poate porni de la 5.000 de euro, dar aici vorbim de mărfuri ieftine și se poate duce la maximum 200.000 de euro. Peste această valoare, ar trebui să fim anunțați pentru că repsectivul transport ar trebui asigurat suplimentar, potrivit Convenției CMR.

Pe de altă parte, noi ca orice casă de expediție avem o asigurare de 1,5 milioane de euro.  Limita maximă poate fi de 1,5 milioane de euro. Fiecare transport intră sub această guvernare. Doar că, dacă depășește 200.000 de euro, clientul va trebui să ne anunțe pentru că deja intră în Convenția CMR, care spune că acesta trebuie să-și facă o asigurare Cargo.

Dacă respectivul client are marfă de 1 milion de euro și nu are asigurare Cargo, este răspunderea lui, iar noi ca transportatori nu ne poate fi imputat mai mult decât valoarea trabnsportului. Acum, dacă s-a deteriorate marfa sau sunt probleme de avarii grave la marfă, acolo despăgubesc asigurătorii.