Opinii

Ce avantaje au micii transportatori care lucrează cu o casă de expediții

Există mai multe avantaje pe care le au micii transportatori, ce dețin până la 10 camioane, și care aleg să lucreze cu o casă de expediții. 

Poate cel mai important dintre ele este cel prin care în sensul că elimină riscul de a nu intra în faliment după primii ani de activitate.

Acest lucru se traduce prin faptul că aceștia nu își asumă riscul de neîncasare a facturilor de la clienți. Toată lumea vrea să ajungă la un client, să prindă un contract mare, dar de regulă, lucrurile nu stau deloc așa de bine pe cât cred foarte  mulți dintre cei care intră în această industrie.

Lumea transporturilor poate fi necruțătoare cu finanțele tale dacă nu ții cont până și de cele mai simple lucruri. Acesta este un sector economic cu o rata de profitabilitate foarte mică, mai ales atunci când discuți cu clienți mari. Și vă voi explica mai jos de ce cred acest lucru.

Avantaje pentru micii transportatori: Nu de la companiile mari!

Contractele cu firmele foarte mari sunt plătite foarte prost. Dacă „intri” la un contract mare, ești sortit falimentului, pentru că acele contracte sunt făcute doar pe costuri minime. Marja de profit este aproape inexistentă.

avantaje micii transportatori case de expediție capcana clienți mari

Așa că, s-ar putea să crezi că deși „l-ai prins pe Dumnezeu de picior”, piciorul acela să se întoarcă și să te lovească mai grav decât crezi.

De exemplu, contractele mari sunt plătite cu sub 90 de eurocenți pe kilometru. La acest cost, o firmă mică nu poate avea un profit mai mare de 1-2%. Aici sunt incluse costurile de leasing, taxe cu șoferul, combustibilul. Acestea sunt costurile unor companii.

Dacă mai punem și faptul că statul urmărește în momentul de față să impoziteze și diurna pe care o primesc șoferii, atunci acel mic profit s-ar putea să se transforme în pierdere. Totul ține de cum vă gestionați propria flotă, oricât de mică ar fi ea, dar mai ales de fluxul financiar.

Deja dacă lucrezi cu o casă de expedinții, prețul pleacă de la 90 de eurocenți, în funcție de rute, timpul pe care șoferul îl petrece pe drum.

Avem și prețuri spot care pot depăși cu peste 1,05 sau 1,1 euro pe kilometru. Și pentru că într-un material anterior vorbeam de prețurile de sărbători, mărfurile se vor scumpi.

Oferte prea bune pentru a fi adevărate

De regulă, vor crește prețurile spot, adică pe anumite rute, unde există cerere foarte mare, dar nu sunt camioane. Cum este acum problema pașapoartelor din Marea Britanie.

Toți acești factori fac ca pe anumite rute, în anumite zile, prețurile să se dubleze. Acolo, dacă ești mic transportator ești protejat de firmele „spam” care „azi” intră în piață, creează impresia că este o firmă în regulă, dublează prețul și îți spune că plătește foarte bine, iar tu ca transportator nu îți mai încasezi banii.

Aici intervine Euro Team GB Spedition, cu rol de casă de expediție, care avem foarte mulți clienți printre care sunt și aceste firme rău-platnice și lucrăm cu ei. Este un risc pe care noi ni-l asumăm.