Opinii

Cum pierd antreprenorii slabi oamenii buni. Care sunt greșelile „românești”

Antreprenorii slabi vor pierde de fiecare dată oamenii buni, aceasta fiind cea mai mare problemă în România legată de locul de muncă.  Toți oamenii cu care am interacțiuni din diferite colaborări, inclusiv cu parteneri sau anumiți angajați îmi spun că stresul major pe care îl au ei este presiunea care vine din partea conducerii companiei.

Oamenii sunt puși la lucru peste măsură de parcă ar vrea să ia și pielea de pe ei. În acest context, chiar o să ai probleme în a-ți găsi oameni cu care să lucrezi.

Din punctul meu de vedere, oameni cu care să lucrezi sunt, dar problema nu este cu acești angajați, ci cu modul în care noi ca manageri de echipe, directori și antreprenori, ajungem să-i punem în valoare.

Dacă noi nu avem grijă de mediul pe care îl creăm la serviciu, adică oamenii să lucreze relaxat – nu neproductiv – relaxat, în cele opt ore, adică fără ridicat de ton, jigniri sau alte astfel de comportamente denigrante, atunci compania nu se va dezvolta.

Antreprenorii slabi atrag de partea lor un top management slab

Am auzit multe cazuri în care angajații au fost înjurați sau s-a aruncat cu telefoane mobile după ei. Am avut colegi care au venit din astfel de medii toxice, iar apoi auzeam din acele companii când managerii se plângeau că nu au oameni cu care să lucreze.

În astfel de condiții, nu ai cum să ții oameni într o organizație, nu ai cum să crești o companie cu astfel de cultură. Dacă tu că antreprenor faci scandal și escaladezi fiecare situație este evident că vei transmite mai departe pe linia ierarnică exact același mesaj și comportament.

În schimb, dacă te uiți în propria organizație și încerci să observi cum sunt oamenii tăi, ce îi face să miște, ce îi face să fie productivi, și încerci să le rezolvi anumite probleme, atunci vei avea o companie de succes.

Dacă 80% din angajații tăi sunt productivi când sunt relaxați, fericiți, atunci poți știi că ai o companie sănătoasă și care poate performa.

Însă, dacă 80% din ei sunt frustrați și doar cei care au fost aduși pe relații, dar care nu au nici un fel de competențe cu privire la business-ul pe care tu l-ai creat, atunci îți va fi foarte greu să crești și să și să ai o retenție mare a angajaților.

Top managementul „pe simpatii” scade calitatea companiei

Dacă oamenii tăi din top management nu sunt puși pe merite și sunt puși pe „simpatii”, atunci oamenii din subordinea lor îi vor ignora, nu le vor da atenție și nu le vor acorda respectul necesar pentru că ei știu că aceștia nu și au câștigat acel respect. Iar apoi ajungi să te miri de ce au luat o lucrurile în jos fără atenția antreprenorului.

Valoarea numărul 1 în compania Euro Team Gb Spedition este integritatea. Nu spun că de fiecare dată am fost perfecți, dar scopul nostru este ca zi de zi să mergem către această direcție. În fiecare zi lucrăm să ne îmbunătățim serviciile și metodele de plată spre furnizori, să devenim parteneri adevărați și de încredere.

Ne dorim să fim o companie care își protejează proprii angajați din toate punctele de vedere.