Analize

Parc auto vechi la transportatori: Cu ce pericole mecanice și financiare vine

Un parc auto vechi vine cu foarte multe probleme în sensul că defectarea mașinilor pe traseu duce la costuri extrem de ridicate. Prin conexiune, acest lucru înseamnă că vom avea un cost al transportului foarte mare.

Astfel că, problema mașinilor vechi în România este una destul de gravă, mai ales în această perioadă, în care costurile cu combustibilul au crescut foarte mult, au crescut și taxele de drum, iar dacă mai ai și mașini foarte vechi și se strică vei avea probleme destul de grave.

Pe scurt, nu vei mai fi competitiv  pentru că vii cu costuri foarte mari într-o piață în care se merge foarte mult pe ideea că cel mai mic preț câștigă.

Experiențele mele cu parcul auto vechi  nu sunt tocmai plăcute. Și spun asta pentru că am avut o serie de achiziții de mașini second hand, acestea aducându-mi costuri peste marja de profit pe care mi-o propusesem.

Parc auto vechi, facturi de peste 50.000 de euro

În anii trecuți, am avut facturi de peste 50.000 de euro numai pentru patru mașini second hand. Iar o altă experiență total neplăcută a fost ultima achiziție de patru mașini second hand, care a fost și ultima în istoria Euro Team Gb Spedition.

parc auto vechi

Am cumpărat patru mașini second hand care, efectiv, nu pot fi puse pe drumuri. De abia după ce le-am achiziționat am văzut că au fost făcute din bucăți.

Cei care mi le-au vândut le-au construit din bucăți de la alte mașini vechi, special pentru a le pune în vânzare.

Aviz transportatorilor mici!

Transportatorii mici trebuie să fie foarte atenți la ce tipuri de mașini cumpără, în momentul în care achiziționează o mașină second hand.

Ei sunt publicul țintă al acestor vânzători pentru că pot fi înșelați foarte ușor.

Dacă achiziționează o astfel de mașină se pot alege cu costuri foarte mari, costuri care pentru un jucător mic din piața transporturilor pot însemna falimentul.

Sfatul meu este ca atunci când achiziționează o mașină, aceasta ar trebui să aibă un set minim de garanții. Adică vânzătorul trebuie să garanteze că acea mașină va funcționa minim 6 luni fără reparații.

Cum procedează firmele cu flote mari?

Nu recomand nimănui să achiziționeze mașini din flote foarte mari pentru că firmele cu astfel de flote, în momentul în care vând mașinile, dacă au service propriu, schimbă piesele bune de pe mașinile pe care vor să le vândă și le pun pe cele care rămân în flotă.

După ce ai achiziționat astfel de mașini vei avea surpriza că poate chiar și după câteva zile ele să îți cedeze mecanic. Aceasta este cea mai des întâlnită țeapă în lumea transporturilor.

Dacă nu ești un mecanic cu experiență în astfel de mașini riști să pierzi toți banii pe care i-ai investit în începutul unei afaceri.

Câte mașini noi au fost cumpărate în primele 9 luni ale lui 2021

În primele 9 luni ale lui 2021, vânzările de vehicule comerciale au crescut cu 35%, potrivit datelor furnizate de DRPCIV. Numai în luna septembrie s-au vândut 424 de camioane, ajungându-se la un total de la începutul anului de 4.699.

Înmatriculările de autoturisme sunt în creștere la 9 luni 2021 față de 2020 cu 4,3%.