Cu ce pagube te poți alege după achiziția unui camion second hand
Un camion second hand, deși pare o soluție mult mai fezabilă din punct de vedere financiar pentru o companie sau chiar și pentru un potențial mic transportator, aceasta vine cu o serie de cheltuieli în cazul unui incident in trafic.
Astfel că, dacă ar fi să calculăm potențialele cheltuieli pentru cele mai des întâlnite incidente pe care le pot avea micii transportatori cu un parc auto vechi acestea ajung foarte ușor la câteva mii de euro.
Una dintre problemele cele mai stringente pe care le au transportatorii este cea a defectării mașinii pe drum.
Prima daună pe care o suferă un astfel de transportator este cea a tractării, dacă i s-a defectat mașina în spațiul internațional. Aceasta poate ajunge și la 3.000-4.000 de euro.
Cu o cheltuială mai mică de 1.000 de euro nu are niciodată șanse să scape.
Apoi mai apar costurile de service peste hotare care sunt foarte mari pentru că aceștia știu că tu nu ai altă soluție ca și transportator. În străinătate, piesele pentru camioane la un service sunt de 3-4 ori mai scumpe decât cele din România.
Service propriu peste hotare pentru un camion second hand: nu e o soluție
Pe de altă parte, dacă ai service-ul propriu pentru a trimite oamenii în delegație să îți repare mașina, nici aceasta nu reprezintă o soluție. Deplasarea și repararea în regim propriu peste hotare este destul de costisitoare pentru că duce la întârzieri în livrarea mărfii.
O astfel de problemă poate crea prejudicii în fața clientului pentru că nu i se livrează la timp marfa. De aici apar și alte costuri pe care transportatorul va trebui să le suporte, inclusiv penalizări în livrarea mărfii.
Deși, de regulă, clienții acceptă astfel de incidente, sunt situații care, în ciuda acestui fapt, nu pot accepta pentru că la ei rândul lor trebuie să valorifice acel stoc sau producție.
Recomandarea mea este să se achiziționeze cât mai multe mașini noi pentru a evita problemele cauzate de defecțiunile mașinilor.
Cu toate acestea la început nu prea ai cum să achiziționezi mașină nouă. Companiile de leasing nu te creditează, mai ales dacă ești firmă nou înființată.
De aceea soluția cea mai la îndemână pentru cei la început de drum este achiziția unui camion second hand. Problema este că această soluție se transformă, în foarte scurt timp, într o problemă majoră.
Mașină la mâna a doua, achiziționată doar în anumite condiții
Dacă viitori mici transpotatori tot vor să achiziționeze un camion second hand atunci le recomand să facă un service check înainte de a-l achiziționa.
Un full service check se poate dovedi soluția salvatoare pentru banii și afacerea lor. Asta înseamnă că înainte de a-l plăti să îi face o verificare la reprezentanță.
În felul acesta măcar știe ce probleme ar putea să îl aștepte cu respectiva mașină. Altfel rică să plătească mai mult decât ar plăti pentru mașină doar să schimbe anvelopele sau alte consumabile.
Un full service check nu poate costa mai mult de 1000 lei.
Cu ce poate ajuta Euro Team Gb Spedition
Euro Team Gb Spedition nu poate oferi acele servicii pe care le poate oferi o reprezentanță auto. În schimb, dacă micul transportator alege să lucreze cu noi îi putem oferi o serie de sfaturi cu privire la mașina pe care să o achiziționeze astfel încât parteneriatul nostru să fie unul de bun augur pentru ambele părți.
Îi putem spune de ce tipuri de mașini avem nevoie pentru a satisface nevoile clienților dar și pentru a asigura o continuitate a muncii pe întreaga perioadă a anului.
Colaborând cu noi nu există riscul ca după ce l-am sfătuit să își ia anul anumit tip de mașină să renunțăm la acest parteneriat.
Atâta timp cât el își face treaba și este la dispoziția noastră, îi garantăm un anumit număr de kilometri, adică îi garantăm munca pe întreaga perioadă a anului.