Analize

Falsul câștig pe care-l aduc prea multe burse de transport

Prea multe burse de transport aduc falsul câștig la nivel macro, de industrie. Pentru că, această segmentare a clienților și transportatorilor nu face decât să limiteze întâlnirea dintre cerere și ofertă.

 

La nivel micro, fiecare platformă care este creată poate câștiga prin diferite forme de comisioane sau procentaje din anumite operațiuni. 

Ce câștigă o astfel de platformă?

  1. Ar putea fi un preț sau un abonament al utilizatorilor pe care îi iau pe clienți fie transportatori.
  2. Ar putea să fie prețul plătit pe comanda de transport. Adică dacă ai găsit pe platformă respectivă o soluție plătești un anumit preț.
  3. Un comision în funcție de prețul de transport sau tot felul de astfel de combinații pe care le-au gândit și cu care s-au gândit că vor revoluționa industria de transport, însă nu au reușit decât să creeze un haos și mai mare. 

O singură bursă de transport era de ajuns. Falsul câștig devine tot mai evident

Dacă era o singură bursă, Bursa de Transport Românească, să spunem, lucrurile ar fi fost  mult mai simple. Ai fi știut că acolo se întâlnesc mai toți clienții, casele de expediție și transportatorii.

Ar fi mult mai ușor să ajungi la firmele de transport. Or, pe când acum, lucrurile nu mai stau așa și toată această activitate s-a divizat, iar tu trebuie să fii prezent pe cât mai multe platforme posibile pentru a găsi mașină sau client, după caz.

Cu toate acestea, în momentul de față, nu este o problemă găsitul de clienți pentru că datorită consumului excesiv s-a ajuns la o lipsă a transportatorilor din piață pentru că aceștia nu mai fac față comenzilor. 

Din acest motiv, Euro Team Gb Spedition, ca și companie, este orientată să dezvolte cât mai multe soluții cu partenerii de transport pentru că ei sunt cei care cu adevărat aduc valoare în societatea de astăzi.

Sunt atât de multe mărfuri de transportat încât nu se face față. Este o criză de mașini astăzi. Nu găsești mașini, nu găsești șoferi, nu găsești soluții de transport.

Soluții pentru fragmentarea pieței de transporturi

Rezolvarea aceste fragmentări din piața de transport este o soluție pe care noi o construim acum la Euro Team, în sensul că încercăm să strângem o comunitate de transportatori pe care ne dorim să îi ducem  într-o sferă de plăți în care să nu mai aibă probleme cu banii. 

 

Evident, nu pot să spun că am reușit asta în proporție de 100%. Avem, în momentul de față, un sistem destul de bine pus la punct în ceea ce privește plățile către furnizori, însă nu înseamnă că nu poate fi îmbunătățit.

Facem demersuri zilnice spre îmbunătățirea sistemului, pentru că soluția de care vorbeam este un ecosistem în care clienții transportatorii și casele de expediții să fie în strânsă legătură.

Tot ce facem noi aici este să fim un conector între transportatori. Și dacă reușim să închegăm relații cu mii de firme mici de transport, practic, marfă va trece printr-un un singur sistem. Clienții vor ști că Euro Team Gb Spedition are soluții de transport.

Îmbunătățirea termenolor de plată

Vrem să găsim soluții de plată cât mai rapide pentru transportatori, să îmbunătățim termenele de plată. Nu am reușit însă acest lucru până acum, dar am reușit să o scoatem întârzierile de plată din calculul companiei.

Dacă în urmă cu doi ani aveam probleme cu plățile, astăzi nu se mai poate vorbi de această problemă. Putem plăti furnizorii fără nicio problemă, în condițiile în care sunt respectate procedurile de transport. Adică dacă ai furnizat transport exemplar vei fi plătit exemplar.

Nu este suficient să facem transport! Trebuie să ne îmbunătățim și calitatea transporturilor. Iar ce ne-ar ajuta să performăm ca și companie este să ajutăm cât mai mulți transportatori mici să își îmbunătățească cash flow-ul și profitabilitatea.

Degeaba, tu, ca transportatorul, lucrezi cu 100 de clienți dacă din aceștia o bună parte nu îți plătesc serviciile. Ai făcut profitul anumită sumă de bani și, din experiența pe care o avem, cam 2% este țeapă la nivel de afacere pe an, în condițiile în care lucrezi cu mai mulți clienți. 

Dacă ești o firmă mică, acest lucru poate însemna falimentul.