Condiții obligatorii: Reducerea termenelor de plată și selectarea clientelei
Reducerea termenelor de plată și selectarea clientelei trebuie să fie condiții sine qua non în industria transporturilor, dacă vrem ca fiecare jucător din această piață să aibă un cash flow cât mai bun.
Am început să ne selectăm foarte mult clientela pentru că, dacă nu plătești la timp, nu văd de ce eu, casa de expediții Euro Team Gb Spedition, ar trebui să mai lucrez cu tine.
Mi se pare că este o nebunie din partea clienților. Aceștia abuzează de termenele de plată către noi și către transportatori. Au termene de plată duse la extrem.
Atitudinea clientului este, în momentul de față, că el dă casei de expediții sau transportatorului termen de plată 45 de zile, pe când, nu este așa. Eu îi acordului termen de plată 45 de zile. Dacă îl sun după bani mai repede de 45 de zile sau 60 de zile mă întreabă de ce îl sun pentru că nu îți este scadentă factura.
Însă acel termen este maximumul pe care un transportator îl acordă unui client, adică perioada maximă în care el este obligat să mă plătească.
El este scadent a doua zi după transport sau chiar în ziua respectivă când eu am finalizat transportul. Însă abuzează de acest termen de plată, îl duc la extremul duc dincolo de scadența facturii, creând o circulație a banilor foarte greoaie în industria transporturilor.
Reducerea termenelor de plată, un proces deja început
Euro Team Gb Spedition lucrează pe zona financiară cu toate forțele să reducă aceste termene, atât pentru clienți, cât și pentru transportatorii. Primul pas pe care l-am făcut în acest sens a fost să nu mai avem întârzieri față de furnizori și să ne îmbunătățim sistemul de plată încât să ne putem plăti transportatorii fără nici un fel de problemă.
Putem spune că suntem printre puținele case de expediții din țară care ne permitem să facem plățile fără niciun fel de problemă, atâta timp cât transportul la a fost făcut fără probleme.
Fragmentarea pieței în industria transporturilor duce la imposibilitatea creării instante de conexiuni cu transportatorul. Dacă piața este fragmentată în mii și mii de platforme și de burse, evident, fragmentați vor fi și transportatorii pentru că și pe aceștia îi găsești intru număr foarte mic pe toate bursele, pe toate platformele. Fiecare societate mare, astăzi, și-a creat propria platformă, dar acolo nu găsești toate soluțiile de care ai nevoie, ci doar o parte din subcontractori.
Divizarea în atâtea platforme a făcut pentru clienți aproape imposibilă găsirea unor soluții de transport în timp util.
De cealaltă parte, a făcut ca transportatorii să nu mai găsească soluții de transport care să fie profitabile. Aici, intervenim noi, Euro team gb Spedition, unde încercăm să creăm o unitate atât între clienți cât și între transportatori.
Crearea unui ecosistem în care toată lumea să câștige
Acest ecosistem am început să îl cream prin rezolvarea problemelor financiare așa cum vorbeam mai sus.
Următorul pas pe care vrem să îl facem este să scurtăm cerințele termenelor de plată pe care le avem față de transportatorii. Vrem să cerem termene de plată mai mici, adică să nu mai fim plătiți la 45 de zile sau 60 de zile, ci să fim plătiți mult mai repede. Acest lucru va ajuta transportatorii să își desfășoare activitatea fără prea multe probleme financiare.
Pentru acest lucru însă avem nevoie să construim din ce în ce mai multe relații cu transportatori pentru că nu avem cum să schimbăm lucrurile fără să avem câteva sute sau mii de subcontractori sau transportatori pe care să îi considerăm o flotă puternică și cu care să ne prezentăm în fața clienților.
Nu ai cum să schimbi o industrie dacă nu controlezi o parte bună din aceea industrie. Acest lucru ne va ajuta să păstrăm șoferii buni în România, să cumpărăm camioane mai noi, să nu mai avem un parc auto vechi, așa cum este cel pe care îl avem în prezent și, evident, să ducem o viață mult mai bună cu toții în această industrie.