Taxa de solidaritate sau cum să-i pedepsim tot pe cei care muncesc
Taxa de solidaritate pe care politicienii noștri vor să o impună mi se pare a fi cel mai nepotrivit mod prin care îi poate „recompensa” pe cei care chiar muncesc și construiesc în țara asta care a ajuns o ruină în ultimii 30 de ani, tot din cauza lor și a corupției.
Acum, pentru că stau foarte prost la colectarea de taxe vin și mai vor să pună o taxă tot celor care produc în România, doar pentru a-i recompensa pe cei care nu fac nimic.
Mă număr printre cei care nu sunt de acord cu această aberație de taxă, chiar dacă nu se aplică și Euro Team Gb Spedition. Poate se va aplica în câțiva ani când vom reuși să atingem acel prag de 100 de miliaone de euro cifra de afaceri.
Taxa de solidaritate: ce spun specialiștii
Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) spune că a luat act cu surprindere de intenția autorităților de a introduce o taxa de solidaritate de 1% din cifra de afaceri a companiilor cu cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro.
În contextul economic actual, când vorbim de patru crize simultane – pandemia Covid-19, lipsa de componente electronice, creșterea prețurilor la energie electrică și gaze naturale, dar și la materii prime, și inflația, care au toate un impact puternic negativ asupra sectorului auto național – ACAROM consideră total inoportună impunerea de noi taxe companiilor.
Mai ales pentru că suntem după doi ani succesivi de scădere a cifrei de afaceri, iar la orizont sunt provocări majore pentru sectorul auto (electrificare, decarbonizare, noi schimbări în mobilitate), impunerea unei noi taxe nu va face decât să împovăreze și mai mult bugetele companiilor.
Iar lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă, de dialog cu mediul de afaceri și de studii de impact pe termen scurt, mediu și lung înainte de luarea unor asemenea decizii, va avea un impact negativ asupra sectorului auto național, ducând la renunțarea la planurile de investiții, la scăderea atractivității României ca posibilă destinație pentru proiecte noi, deci implicit la pierderea unui număr important de locuri de muncă.
În concluzie, „numai având un dialog deschis, corect cu autoritățile naționale, putem contribui efectiv și eficient la creșterea economică, la creșterea gradului de competitivitate și la dezvoltarea durabilă a României“.
Cei din turism au cam aceeași părere
Și Dragoș Anastasiu, preşedintele Alianţei pentru Turism, spune cam același lucru ca și mine.
„Adică tot pe cei care produc punem biciul? I-am prins pe unii că fac o sută de milioane cifră de afaceri, fac angajări, hai să punem biciul tot pe ei, să dea solidaritate. Aş vrea să vă întreb câţi de la stat au fost în Kurzarbeit sau în şomaj tehnic? Trebuie şi statul român să fie solidar cu noi. Nu au venit cu compensaţii sau au venit foarte puţin, şi vorbim de solidaritate? Eu, personal nu cred că asta este soluţia. Cred că în primul rând trebuie să crească colectarea, să elimine evaziunea, să raţionalizeze modul în care cheltuie banii şi apoi vorbim şi de solidaritate”, a spus preşedintele Alianţei pentru Turism.