Alte condiții înșelătoare din contracte prin care transportatorii pierd bani
Când vine vorba de condiții înșelătoare, clienții care au nevoie de transport devin foarte inventivi. Totul doar pentru a se folosi de transportatorii români și pentru a plăti cât mai puțin pentru serviciile care le sunt prestate.
De aceea, așa cum am spus și în materialul anterior, transportatorii trebuie să fie foarte atenți atunci când aleargă după cote mai mari pe kilometru pentru că s-ar putea, de fapt, să iasă în pierdere.
Un alt aspect pe care-l pierd din vedere transportatorii români este promisiunea că vor face 11-12.000 de kilometri pe lună. La capitolul „Termene și Condiții” din contractele multor companii am văzut că, „de obicei” se fac 11-12.000 de km sau că „în mod normal” fac 11-12.000 de km.
Deși pare același lucru, această nuanță poate însemna echivalentul a câteva mii de euro pentru un transportator. Să vă explic: la „de obicei”, acei 11-12.000 de km înseamnă că reprezintă o excepție, și în mod normal vor ajungă să facă doar 8-9.000 de km pe lună.
Atunci când trag linie și fac calculul la nivel de 6 luni de zile își dau seama că au o medie mult mai mică de km. Așa că, degeaba au preț mai mare pe km dacă ei nu au făcut traseul după estimările lor.
Condiții înșelătoare sau condiții sigure și transparente?
De aceea spun că, mai bine să facă kilometri cu un preț mai mic, dar fac acei 12.000 km. Mai mult, nici nu au „kilometri liberi” la încărcare, ceea ce înseamnă că pot să își mai taie cel puțin 10% din distanțele parcurse în mod real. Nici nu au taxe de dispecerat sau altele condiții dubioase. Toate aceste lucruri trebuie luate în considerare de fiecare transportator când merge după un preț mai mare.
Apoi, dacă ești transportator româ și plătești taxe de drum și TVA la stat, atunci trebuie să te gândești că încasezi preț de transport plus TVA. Te ajută din punct de vedere al cashflow-ului, chiar dacă acel TVA nu este al tău.