Analize

Companiile mari de transporturi, ferite de noile reguli europene

Companiile mari de transporturi care au flote uriașe de zeci sau poate sute de camioane ar putea fi ferite de noile reguli cu care vine Pachetul de Mobilitate. În schimb, micii transportatori, vor trebui să gasească soluții inteligente pentru a rezista în piață.

Dacă nu găsesc o soluție miraculoasă prin care să reechilibreze balanța de probleme cu care vin noile reguli europene, atunci mulți dintre ei vor avea probleme grave de supraviețuire într-un business extrem de competitiv.

Indiferent de țara în care este angajat șoferul respectiv, legea este aplicabilă firmelor de transport. Deci nu are importanță de unde vine șoferul respectiv, pentru că tirul sau camionul respectiv trebuie să se întoarcă la baza companiei. Adică dacă firma de transporturi este din România, iar șoferul este belgian, să spunem, camionul va trebui sa revină la bază, adică în România, o dată la 8 săptămâni.

Companiile mari de transporturi, ferite de noile reguli europene

Dacă firma respectivă își face punct de lucru în Germania sau în Franța, adică în țările în care compania sau șoferul lucrează și transportă cel mai mult, atunci aspectul acesta ar putea fi o rezolvare a problemelor cu care vine Pachetul de Mobilitate.

Problema este că sunt costuri foarte mari pentru a-ți deschide puncte de lucru într-o țară străină.

Acest lucru este valabil, mai degrabă, pentru companiile de transport mari, cele cu flote uriașe. Cele care și-au deschis puncte de lucru în țările vestice și-au rezolvat cumva o parte din problemele pe care le aduce noua legislație europeană.

Cum spuneam, este greu să îți faci puncte de lucru în toate țările sau doar pentru a rezolva problemele aduse de noua legislație pentru că vin cu costuri imense și, mai mult decât sigur, investițiile nu rentează.

Există un break-even point care te ajută să îți calculezi cheltuielile sau investițiile și după acesta își dai seama daca este rentabil să faci o astfel de dezvoltare a companiei.