Clauza abuzivă din contractele de leasing, pe partea de RCA, care aduce transportatorilor costuri de zeci de mii de lei
Clauza abuzivă din contractele de leasing, pe partea de RCA, poate forța transportatorii mici să plătească un plus de până la 13.000 de lei pe an pentru un singur camion. Dacă vorbim de un transportator care ar avea 10 camioane, înseamnă că o dată la doi ani, el, în loc să își mai cumpere un cap tractor, chiar și la mâna a doua, ajunge să dea acești bani asiguratorului, prin clauza abuzivă.
O altă problemă cu care am văzut că se confruntă transportatorii mici este leasingul. Aici mă refer chiar la micii transportatori care au până în 10 camioane. Aceștia au în contractele de leasing o clauză care spune că sunt obligați să facă asigurările RCA cu o anumită firmă.
Această clauză abuzivă îi obligă pe transportatori să plătească, în momentul de față, niște prețuri exagerat de mari la asigurări. Sunt transportatori care nu își permit să plătească asigurările pe un an întreg și plătesc lună de lună. Iar dacă în fiecare lună plătesc o asigurare medie de 1.600 de lei, sunt unii asigurători care cer lunar 2.500-2.700 de lei lunar.
Iar unii transpotatori sunt forțați să plătească aceste tarife pentru că nu pot face la alți asigurători mai ieftini. Înmulțiți diferența de 900-1.100 de lei pe lună și veți vedea că la finele anului sunt unii transportatori care sunt obligați să plătească pe un singur camion un plus de 10.000 până la 13.000 de lei, din cauza acestor clauze abuzive.
Aceasta este o lovitură exagerată dată transportatorului mic.
Clauza abuzivă sau un preț fair la asigurare?
Firmele de leasing ar putea să fie mai flexibile în acest caz și să permită transportatorilor să își facă asigurarea acolo unde consideră ei sau, dacă nu, să facă ieftinească polițele. Înțeleg că și ei trebuie să se protejeze, însă nu cred că este vreo firmă de asigurări care nu este protejată.
Nu cred că trebuie forțată această limită financiară a transportatorilor mici doar pentru că au firmele de leasing un broker de asigurare cu care lucrează, iar acela alege compania care are cel mai mare comision pentru el.
Brokerul câștigă 50 de lei pentru că a vândut respectiva asigurare, iar transportatorul poate pierde și 1.000 de lei pe lună pentru lăcomia brokerului de asigurare, dar și a abuzului făcut de compania de leasing.